Tornant a la cultura del còmic japonès, he volgut dedicar la present
ressenya a una franquícia multimèdia que narra una relat molt complex i
extraordinari, compost pel Project .hack
i el .hack Conglomerate. M’he
centrat, més específicament, en la sèrie manga de ciència ficció escrita per
Tatsuya Hamazaki i dibuixada per Rei Izumi. Aquesta part de la història,
narració auto conclusiva de vint-i-dos capítols, ens narra un de tants
microrrelats que composa la amplitud d’aquesta inversemblant crònica a càrrec dels
dos projectes.
Tots els capítols de .hack//Legend of
the Twilight foren publicats a la revista japonesa Comptiq, i recollits en tres volums per Kadokawa Shoten, entre el juliol del 2002 i l’abril del 2004. A
Nord-Amèrica arribaren, mitjançant una llicència de Tokyopop i Bandai Entertainment,
entre el 2003 i el 2004. I finalment a casa nostra, s’encarregà la Norma Editoral, la qual separà el tercer
volum en dues parts. Tot fou publicat entre el 2004 i el 2005.
L’univers de .hack està situat en
un fictici RPG multi jugador massiu en línia anomenat The World. S’ubica en un context de principis del segle XXI, on
Internet s’ha estès per tot el món i és accessible per a qualsevol. Degut
aquesta xarxa mundial, el nombre de virus i atacs a la mateixa xarxa es
dispara. En un intent de contrarestar aquesta situació es crea el Consell
Mundial de la Xarxa (CMR), sota la supervisió de les Nacions Unides. Envà, els
atacs i els virus segueixen devastant-ho tot al seu pas.
El 24 de desembre de 2005, un nou virus, el Petó de Plutó, ataca la xarxa. Tots els sistemes cauen, i tot allò
que estava connectat a Internet es descontrola, inclús el sistema de defensa
nuclear dels Estats Units. La Xarxa es restaura 77 minuts després, però es
restringeix l’accés a la mateixa fins el 24 de desembre de 2007, data en la que
surt a la venda The World. El joc és èxit
de vendes arreu del món, degut al seu gran realisme i a la llibertat de
moviments que ofereix, i el més important: per tenir la opció de jugar amb unes
FMD, ulleres que permeten endinsar-se de ple en el joc i jugar-lo com si l’individu
fos dins realment.
Partint d’aquesta premissa, comuna a tots els microrrelats, la narració de .hack//Legend of the Twilight, en
concret, es centra en la història de dos bessons: la Rena i el Shugo. Els joves
estudiants guanyen un sorteig d’una edició especial d’Avatars dels llegendaris .Hackers, coneguts com BlackRose i Kite.
Endinsats en aquest RPG, en Shugo, sota el personatge de Kite, mor a mans d’un
monstre de nivell 40 només començar el videojoc. De sobte, una jove pàl·lida i
misteriosa anomenada Aura el ressuscita i li entrega un braçalet. A partir d’aquí
comença el misteri del braçalet del Crepuscle, la cerca per retrobar aquesta
enigmàtica noia i tot un conjunt de desaparicions.
La sèrie fou adaptada per a la petita pantalla sota l’anime .hack//Dusk. Es feren dotze capítols
dirigits per Koichi Mashimo i Koji Sawai, i produïda per Bee Train.
Si després de llegir aquests quatre volums segueix la intriga per entendre
tota la magnitud d’aquest ampli univers, s’ha de saber que ambdós projectes
foren creats principalment per CyberConnect2
i distribuïts per Bandai Entertainment.
I la sèrie continuà desenvolupant-se a través de diversos formats. Des de
videojocs, to passant per anime, manga, i novel·les.
Project .hack va crear .hack//Buster, .hack//AI Buster 2, .hack//SIGN, .hack//Infection, .hack//Mutation, .hack//Outbreak, .hack//Quarantine, .hack//Zero, .hack//Another Birth, .hack//Liminality, .hack//4 koma, .hack//XXXX,
.hack//Legend of the Twilight, .hack//Enemy i .hack//Frägment.
I .hack Conglomerate, seqüela del Project
.hack, i que és un grup de companyies que engloba a Victor Entertainment, Nippon
Cultural Broadcasting, Bandai
Entertainment, TV Tokyo, Bee Train i Kadokawa Shoten, creà .hack//Roots,
.hack//G.U., .hack//Cell, .hack//GnU, .hack//Alcor, .hack//Jack, .hack//Link,
.hack//G.U.+ i .hack//G.U. Triology.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada